Wyrównujemy dzisiaj zaniedbania i różnice rozwojowe. Podejmujemy decyzje, aby znacząca część środków płynęła do województwa lubelskiego. Polska może rozwijać się w sposób niezakłócony tylko wtedy, jeśli będzie rozwijać się w sposób równomierny – uzasadniał minister aktywów państwowych.

 

Szef MAP wraz z premierem Mateuszem Morawieckim i ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem ogłosili w środę listę projektów zakwalifikowanych do realizacji w ramach Rządowego Programu Kolej +. Program przewiduje modernizację lub budowę nowych połączeń kolejowych na przykład z Janowa Lubelskiego do Lublina czy Biłgoraju. Budżet programu został zwiększony z 5,6 mld zł do ponad 11 mld. Zamiast 17 zostaną zrealizowane aż 34 projekty. 1/4 tych inwestycji dotyczy Lubelszczyzny.

Lubelszczyzna jest dzisiaj wielkim placem budowy jeśli chodzi o połączenia drogowe. Najwięcej inwestycji realizowanych i zaplanowanych w najbliższym czasie, jeżeli chodzi o drogi szybkiego ruchu i autostrady, przypada na województwo lubelskie – podkreślił wicepremier.

Z 1200 km nowych i zmodernizowanych linii kolejowych, aż 320 km przypada na województwo lubelskie. Coraz więcej osób chętnie korzysta z takiej formy podróży.

Wyrównywanie szans rozwojowych

Inwestycje kolejowe są bardzo ważne zarówno pod względem gospodarczym, jak i społecznym. Z jednej strony likwidują wykluczenie komunikacyjne mieszkańców małych miast i wsi, z drugiej  stwarzają szanse dla rozwoju gospodarki.

Od 2015 roku zmodernizowano około 6 tys. km torów kolejowych, położono też ponad tysiąc km nowych torów. Ponadto wyremontowano i wybudowano ponad 800 dworców, stacji i przystanków kolejowych.